Fitness

In de fitnessruimte kun je terecht voor cardiofitness en krachttraining. Fitnesstraining is individueel en je kunt trainen op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Als je dit wilt gaan doen, maak dan altijd eerst een afspraak. Ook als je al fitnesservaring hebt of een specifiek doel voor ogen hebt, raden wij je aan om een afspraak met ons te maken. Tijdens een afspraak word je persoonlijk begeleid en ontvang je trainingsschema op maat.

Basis step

De basis steples is een groepstraining op muziek met een in hoogte verstelbaar bankje (step). De training is gericht op conditieverbetering en spierversterking. Tijdens deze les train je vooral je heupen, bil- en beenspieren. De les is uitstekend geschikt voor beginners: de choreografie is simpel en hierdoor gemakkelijk te volgen.

BBB

De BBB-les bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen voor de buik, benen en billen. Een prima les voor beginners en vrouwen die de ‘BBB-zone’ willen aanpakken.

BodyBoxx

Altijd al willen boksen zonder jezelf te bezeren? Tijdens de BodyBoxx leer je verschillende stoot-technieken en werk je op een energieke manier aan je conditie en spierkracht! Iedere drie maanden is er een andere les met nieuwe bewegingen en oefeningen. Deze les is geschikt voor beginners en gevorderden! Dus waar wacht je op? Beat the music!

Bodyshape

De bodyshapeles bestaat uit een warming up, een low impact choreografie (dat wil zeggen: zonder springen) en spierversterkende oefeningen. Je traint het gehele lichaam. Een prima les voor beginners en vrouwen die helemaal ‘in shape’ willen komen of blijven.

Battlefit

Deze effectieve les is geïnspireerd op bewegingen uit de Thai Chi, karate, boksen en vechtsporten uit het verre Oosten. Dynamische stoot- en trap-technieken afgewisseld met rustige bewegingen en ontspanningsoefeningen. Een aanrader voor iedereen die wil werken aan conditie, vetverbranding, coördinatie, rust en evenwicht.

BMW

Buik Moet Weg! 15 minuten spierversterkende oefeningen voor de rechte èn schuine buikspieren. Deze korte les is een prima aanvulling op (cardio)fitness.

Dans, Step & Shape

Een gevarieerde les  waarin een choreografie op de grond en op de step worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam. Een fijne les voor (half)gevorderden.

Do-In

Do-In is een zeer oude bewegingskunst die ongeveer 500 jaar v.Chr. in China is ontstaan. Deze kunst werd overgenomen en verder ontwikkeld in Japan. De oefenvorm heeft zijn oorsprong in de traditionele Oosterse geneeskunde die er vooral op gericht is om ziekten te voorkomen door het lichaam te ontgiften. Do-in is een combinatie van meridiaanstrekkingen, ademhalingsoefeningen en zelfmassage. Deze les is geschikt voor beginners en gevorderden

Easy Flow Yoga

Easy Flow Yoga is een ontspannende vorm van yoga waarbij verschillende houdingen in een rustig tempo worden afgewisseld. Houdingen, ademhaling en ontspanning staan centraal in deze les. Deze les is door het rustige tempo geschikt voor beginners.

Fat Burner

Een aerobic workout met een hoge vet verbranding. Gecombineerd met oefeningen voor het hele lichaam. Extra aandacht op de buikspieren. Geschikt voor beginners en gevorderden.

Fitness Circuit

Les waarin de deelnemers onder begeleiding om de paar minuten van fitnessapparaat wisselen en hierdoor, het hele lichaam trainen. Aansluitend vindt er een buikspierkwartier plaats.

Fit Plus

Een ideale les voor wat meer op leeftijd of nog niet fitte mensen. Deze les is geschikt voor iedereen die onze andere lessen te zwaar of te inspannend vindt. In deze les wordt op verantwoorde wijze en op een niet te hoog tempo gewerkt aan spierversterking, conditie en souplesse. Deze les is geschikt voor ouderen of mensen die nog nooit/nauwelijks gesport hebben.

Mind & fit

Body en mind les met een combinatie van Yoga, Pilates en Thai chi. Workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig gestructureerde series van stretches, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

Pilates

Pilates is een les zonder danspasjes, maar vol met oefeningen. Alle Pilates oefeningen starten vanuit het opbouwen van kracht van je ‘powerhouse’ of centrum, dit is de buik, het bekken en de lage rug. De spieren die het dichtst bij het skelet liggen worden getraind. Pilates is geschikt voor beginners en gevorderden.

Powerballet

Alle bewegingen in ballet  zijn gebaseerd op een juiste uitlijning van het lichaam en de ontwikkeling van de kracht van je core spieren. Coördinatie, balans, lenigheid en houding worden vergroot.
Power Ballet is een les waarbij de verschillende facetten van ballet aan bod komen: Er worden oefeningen aan de barre gedaan, center oefeningen en stretch oefeningen. Ook oefeningen vanuit de Pilates worden gebruikt. Alle grote maar ook de kleine spieren komen aan bod! In 8 weken wordt de les opgebouwd en krijg je elke week nieuwe opties en uitdagingen. Power Ballet is voor iedereen, ongeacht iemands leeftijd en danservaring. Met de juiste instructie en praktijk worden op een leuke en vernieuwende manier de spierkracht en het uithoudingsvermogen vergroot. Power Ballet is een fitnessprogramma, geen (ballet) ervaring vereist!

Powerfit

Powerfit is een les die bestaat uit spierverstevigende oefeningen met behulp van barbells (stangen met gewichten daaraan). Op ieder muzieknummer wordt een andere spiergroep aangepakt en binnen een uur heb je je hele lichaam getraind! De les is geschikt voor beginners en gevorderden.

Power Yoga

Deze vorm van yoga is afgeleid van de zogenaamde Astangha Yoga. De verschillende houdingen volgen elkaar in een vlot tempo op. Kracht en ademhaling en ontspanning zijn de belangrijkste elementen in deze les. Power Yoga is een fijne les voor zowel beginners als gevorderden.

Step & Shape

Deze les is niet voor niets weer helemaal 'hot'! Want naast een half uur steppen (een simpele en afwisselende choreografie) worden er ook nog heel veel spierversterkende oefeningen gedaan. Een superles om af te vallen, aan je conditie te werken en je benen/billen/buik strakker te maken! Geschikt voor zowel beginners als gevorderen.

SuperShape

Een eenvoudige les bestaande uit een warming up van 20 minuten met hele simpele pasjes, 30 minuten spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam en een  heerlijke rustgevende cooldown/relaxation van 10 minuten. Deze les is zeer geschikt voor beginners, maar ook gevorderden zullen zich niet vervelen tijdens deze les!

Vinyasa Yoga

Bij deze vorm van yoga volgen verschillende houdingen elkaar in een rustig tempo op. Ademhaling en ontspanning zijn de belangrijkste elementen in deze les. Vinyasa yoga is een heerlijke les voor zowel beginners als gevorderden.

Weekend Workout

De Weekend Workout is een pittige workout met telkens wisselende onderdelen! De les start altijd met een high/low choreografie en daarna is een verrassing! Dat kan b.v. taebo zijn, maar ook steps, pilates of Zumba. Tussen de verschillende onderdelen worden spierversterkende oefeningen gedaan.  Een plezierige die zorgt voor een fitte start van je weekend! Deze les is geschikt voor beginners en gevorderden.

Yogafit

Yogafit is een workout met yoga, tai chi en pilates, die flexibiliteit en kracht opbouwt en waardoor je je gefocust en kalm voelt. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldig opgebouwde serie rekoefeningen, bewegingen en houdingen op muziek creëren een holistische workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt. De les is geschikt voor beginners en gevorderden.

Yoga Pilates

Deze les bestaat uit een afwisseling van yoga-houdingen en Pilatesoefeningen. Dus wil je werken aan lenigheid, spieruithoudingsvermogen en een sterk 'powerhouse (gedeelte vanaf je heupen tot aan je borst), dan is dit de les voor jou! Beginners en gevorderen kunnen deze les volgen.

Zumba

De naam Zumba komt uit Colombia, waar het zoveel betekent als snel bewegen en lol hebben. Het is een trainingsprogramma geïnspireerd op Latijns-Amerikaanse dansen, zoals salsa, merengue en regaeton. Heerlijke muziek, en simpele pasjes zorgen ervoor dat het uur voorbij vliegt! Zumba is geschikt voor beginners en gevorderden.

Zwangerschapsyoga

Vrouwfit heeft zwangerschapsyoga in de vorm van een 12 weken durende cursus. Zonder al te zweverig te worden wordt je begeleidt in de oefeningen en technieken. Je partner wordt 2 keer uitgenodigd, zodat jullie samen goed voorbereidt de bevalling kunnen beleven. Omdat wij dit aanbieden als cursus is er een vaste groep deelneemsters. Dit is gezellig en voelt vertrouwd. De kosten voor deze cursus bedragen 139,95 euro en worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed.

Zwanger & Shape

Tijdens deze les doen we onder professionele begeleiding verantwoorde oefening om in shape te blijven tijdens je zwangerschap. Omdat dit een doorlopende les is, kun je deze perfect combineren met of voorafgaand op de zwangerschapsyoga.

Back In Shape

Na je bevalling word je zorgvuldig begeleid in het oppakken van je sportieve leven.

 
 
 
© Vrouwfit Sportcentrum 2010 - Website ontwikkeld door Groove Assembly en KDM Web